Debrecenben egy autósiskola oktatói szerint a reakcióidő az az idő, amíg az agyunk feldolgozza a látottakat, parancsot küld az izomnak, az izom összehúzódik, a lábunk pedig elindul a pedál felé. Miután ráléptünk a fékpedálra, az autó egy ideig még mindig halad, hiszen a fékrendszernek is időre van szüksége míg működésbe lép. Magától a veszélyhelyzet észlelésétől egészen a megállásig eltelt idő a féktávolság. Ahogy ezt az autósiskola egyik oktatója debrecenben elméleti oktatás során levezeti, látható, hogy ez bizony nem kevés idő, mely sok tényezőtől függ, ezért nagyon fontos a megfelelő követési távolság tartása. A követési távolságot az autóvezető mindig a megengedett sebesség, a látási- és útviszonyok függvényében veszi fel. Annak köszönhető, hogy vészfékezés esetén is van elegendő idő és távolság, a baleset elkerülésére. Az autósiskola debreceni oktatói szerint, ahhoz, hogy reakcióidőnk naprakész legyen, szükséges a sebesség, a tér és idő érzékelésünket fejleszteni. Az autósiskola debreceni oktatói arra is felhívják minden vezető figyelmét, hogy a féktávolságot az autó sebességén kívül, a terhelése, az abroncsnyomás és kopás, az út burkolatának állapota és anyaga, illetve az éghajlati viszonyok is befolyásolják. Továbbá érdemes rendszeresen ellenőrizni a fékfolyadék szintjét is.
2022.09.19.
1061 Megnézték
Fékezés- 2.rész
Író MR2
Debrecenben egy autósiskola oktatói szerint a reakcióidő az az idő, amíg az agyunk feldolgozza a látottakat, parancsot küld az izomnak, az izom összehúzódik, a lábunk pedig elindul a pedál felé. Miután ráléptünk a fékpedálra, az autó egy ideig még mindig halad, hiszen a fékrendszernek is időre van szüksége míg működésbe lép. Magától a veszélyhelyzet észlelésétől…