A klíma nagykereskedelem cégei esetében is igaz az a már közhelynek számító igazság, hogy nem a hangzatos nevek és a nagymárkák határozzák meg a jó kínálatot, hanem a piac ismerete.
Ha már magánemberként eldöntötte, hogy inkább a teljeskörű kiszolgálást választja, és klíma nagykereskedelem csomagajánlatában vásárolja meg a klímakészülékét, akkor nincs más hátra, mint a kínálat megismerése. A jól felkészült klíma nagykereskedelem cégei honlapján vannak ismertető anyagok és rövid leírások a különböző márkákról, néhol ajánlással és vásárlói véleményekkel is. Ezzel elvileg nagyjából le kellene tudnunk szűrni, hogy mit érdemes választanunk és mennyiért.
Amiről viszont egyáltalán nem esik szó a legtöbb klíma nagykereskedelem honlapján az a hogyan? és miért pont azt? kulcsszavakra megírt vásárlókat támogató segédanyag. Rendben, hogy tud fűteni a klíma, de nem mindegy, mediterrán éghajlatra lett tervezve a fűtési funkciója vagy a kontinentálisra, mint amibe Magyarország is tartozik. A mediterrán területek enyhe, csapadékos telét kényelmesebbé tevő klíma készülék fűtési funkciója a magyarországi zord és hideg telekkel szemben tulajdonképpen semmit nem ér. Kellemetlen meglepetés lesz, mikor kiderül, hogy a mediterrán klímánk -15°C alatt lényegében megáll dolgozni, és fűteni vagy szinten tartani vele a meleget biztosan nem fogjuk.
Ugyanez egyébként klasszikus esete a hűtési funkcióknak is. Amikor a legolcsóbb, legkisebb teljesítményű alapkészüléket kiválasztjuk, majd a használat során kiderül, hogy nem csak teljesítményben kicsi az otthonunkba, de a lakás kialakítása miatti folyamatos párás levegő jelenléte még tovább csökkenti a teljesítményét. A klíma nagykereskedelem cégei honlapján szinte mindegyik készülék már páramentesítésre is alkalmas, azonban ne legyen illúzióink, ez nem azt jelenti, hogy ipari szellőztető módjára egy csapásra megoldaná a falpenészedés problémáját.
Ezeket a tényeket és tulajdonképpen szakmai tudásnak számító információkat a vásárlóknak nyilván nem is kell maguktól tudniuk, viszont egy fontos különbség itt jelenik meg a klíma nagykereskedelem cégei között. Azok a cégek, akik valóban megbízható és vevőközpontú szolgáltatást nyújtanak minden esetben biztosítják a vásárlói igényfelmérést, mielőtt valamilyen készüléket kiadnak. Akár online kérdőív, akár telefonos egyeztetés, nem ritkán személyes felmérés keretében beszélik át a legoptimálisabb megoldásokat, ami szóba jöhet a telepítés helyszínén. Természetesen a vevőnek nem kötelessége a klíma nagykereskedelem által ajánlott megoldás és termék elfogadása, majd megvétele – azonban a cég teljesíti a kötelességét azzal, hogy teljeskörű tájékoztatást ad az ideális megoldásról.
Azok a klíma nagykereskedelem cégei, akik hangzatos márkanevekkel (Magyarországon ilyen a Gree, Tcl, Kaisai és Rcooll) hirdetnek kizárólag, és nem fektetnek energiát vagy külön figyelmet az igények felmérésre, garantáljak, hogy a vevőkörük legalább fele elégedetlenül távozik a virtuális kasszájuktól.