Tudjátok, hogy hogy megy manapság a futómű beállítása? Rá kell állni egy „futópadra”, persze ennek megvan az autós szakkifejezése, de a lényeg, hogy a futás szimulálása közben egy számítógép végzi el a diagnosztikát és értékeli ki a futómű állapotát. Aztán ennek alapján lehet állítani és javítani, szükség esetén pedig akár cserélni is a kritikus pontokat. Szóval ez egy egész érdekes folyamat, amit nem is tudnék, hogyha a Méta Autószerviz oldalán nem olvashattam volna ilyen cikkeket.
Ez egy budapesti autószerviz a 19. kerületben, akik az én szememben azzal tűntek ki, hogy mindenféle tipikus munkafolyamatról írtak egy cikket, amivel közelebb hozzák a problémát szakmai oldalról – a laikus autótulajdonosok felé. Nekem nagyon sokat segített megérteni a miérteket és abban is, hogy mire figyeljek oda bizonyos tapasztalt zajok esetében. Szóval a futómű beállítás mikéntjéről is náluk olvastam először, aztán persze el is vittem az autót a tavaszi átállás kapcsán egy átvizsgálásra.
A futómű beállításának árairól annyit érdemes tudni, hogy az első futóművek beállítása 13 900 forintba kerül, míg a hátsó futóművek állítása 16 900 forint. A 4×4 kerék hajtásos terepjárók esetében kicsit drágább a művelet, mert itt 19 900 forintot kell fizetni. A tehergépkocsik futóművét is be tudják itt állítani, ami 16 900 forintba kerül. Maga a futóművek átvizsgálása, vagyis hogy a számítógéppel megtörténjen a diagnosztika egy kedvezőbb tétel, mert 6900 forintot kérnek érte. De azt gondolom, hogy ritka eset, amikor semmihez sem kell hozzányúlni, hiszen alapvetően mindenki megnéz olykor-olykor egy padkát, kátyút, vagy bukkanót. Ha más munkanemek árai is érdekelnek, akkor metaautoszerviz.hu-t.